Reparaties

Uw reparatieverzoek

Prettig wonen betekent ook dat uw woning technisch in orde is. Het kan gebeuren dat er een keer iets kapot gaat. Dat willen we graag verhelpen. Het merendeel van het onderhoud nemen wij voor onze rekening. Sommige dingen moet u zelf regelen en betalen, zoals het vervangen van een lamp of een stop in de meterkast. Wanneer er sprake is van onjuist gebruik, zoals het verliezen van sleutels, dan komen reparatiekosten wel voor uw eigen rekening. Een compleet overzicht van wie waar verantwoordelijk voor is vindt u in ons onderhoud ABC. Op de homepagina van de website kunt u eenvoudig een reparatieverzoek aan ons doorgeven via het rode vakje 'reparatieverzoek'. 

Gerelateerde vragen

Hoe voorkom ik schade aan mijn woning door winterweer?

Algemeen

Een aantal handige tips om bevriezing te voorkomen: Tap en sluit waterkranen af in niet-verwarmde ruimtes. Bent u gedurende een langere periode niet thuis? Zet alle radiatoren open en laat de centrale verwarming op minimaal 10 graden Celsius staan.

Meer over dit onderwerp

Hoe voorkom ik schimmel of vochtplekken in huis?

Algemeen

Schimmel en vochtplekken ontstaan vaak in natte en vochtige ruimtes zoals de keuken en de badkamer. Dit komt meestal door te weinig ventilatie.U kunt de schimmel weghalen met warm water met soda. Eventueel kunt u daarna een schimmelwerend middel aanbrengen. Deze middelen koopt u in de bouwmarkt. Voor meer advies kunt u ons bellen op .

Meer over dit onderwerp

Ik heb aardbevingsschade. Wat moet ik nu doen?

Algemeen

Meldt u de schade bij Woongroep Marenland. Wij geven de melding door aan de Tijdelijke Commissie Mijnbouw Schade (TCMG), zij maken een afspraak zodat een schade-expert de aardbevingschade kan beoordelen. Op basis van deze inspectie wordt beordeeld of er sprake is van aardbevingschade en wordt er opdracht verstrekt voor het herstel.

Meer over dit onderwerp

Ik heb een reparatieverzoek ingediend. Wanneer komen jullie langs?

Algemeen

Wij nemen binnen 1 werkdag contact met u op om een afspraak met u te maken.

Meer over dit onderwerp

Ik heb schade veroorzaakt aan mijn woning. Wat nu?

Algemeen

Als u zelf schade veroorzaakt aan uw woning, dan kunt u met ons bellen. De kosten voor reparatie zijn voor uzelf.

Meer over dit onderwerp

Ik huur een tijdelijke woning van . Bij wie kan ik terecht met een vraag of reparatieverzoek?

Algemeen

U kunt bij terecht met uw vraag of reparatieverzoek: is bereikbaar telefoonnummer en via de website .

Meer over dit onderwerp

Ik woon in een woongebouw met huurders en kopers. Aan wie geef ik mijn reparatieverzoek door?

Algemeen

U kunt met vragen en reparatieverzoeken gewoon bij ons terecht. Zo nodig nemen wij contact op met deVereniging van Eigenaren of vragen we u dit te doen. Een reparatieverzoek meldt u via onze website of bel ons op .

Meer over dit onderwerp

Mag ik zelf een andere thermostaat plaatsen?

Algemeen

Dat mag. U kunt een andere thermostaat kopen en deze zelf plaatsen. Bewaart u de oude thermostaat zodat u deze kunt terugplaatsen als u gaat verhuizen.

Meer over dit onderwerp

Waarom beslaat dubbel glas aan de buitenzijde?

Algemeen

Condensvorming kan aan de buitenzijde ontstaan als het buiten koud is en de luchtvochtigheid hoog. De condensvorming is het grootst in de ochtenduren tijdens het voor- en het najaar. De condens verdwijnt vanzelf als de buitentemperatuur stijgt en de luchtvochtigheid afneemt.

Meer over dit onderwerp

Wat doe ik met een spoedreparatie in de avond of in het weekend?

Algemeen

Heeft u een storing of schade die niet kan wachten tot de eerstvolgende werkdag? Bijvoorbeeld een ernstig lekkende waterleiding, een gaslek, een verstopte hoofdriolering, een ernstige daklekkage of een liftstoring? Bel dan . U wordt doorgeschakeld naar onze storingsdienst. Zij overleggen met u wat er gaat gebeuren.

Meer over dit onderwerp

Wat is een reparatieverzoek en waar meld ik die? ​

Algemeen

Een reparatieverzoek is een gebrek of een storing aan uw woning. U kunt uw reparatieverzoek op meerdere manieren bij ons melden: Via onze website . Dit kan 24 uur per dag, 7 dagen in de week. Bellen tussen 09.00 en 16.30 uur op . Mailen via info@woongroepmarenland.nl. Spoed? Bel dan. Na 16.30 uur wordt u doorgeschakeld naar onze storingsdienst die met u overlegt wat er gaat gebeuren.

Meer over dit onderwerp

Is mijn reparatieverzoek wel doorgegeven? Ik heb na een week nog steeds niets gehoord.

Algemeen

Neem contact met ons op, dan zullen wij het voor u navragen bij het betreffende bedrijf.

Meer over dit onderwerp

Ik heb aarbevingsschade. Wat nu?

Algemeen

U kunt de bevingsschade melden bij Woongroep Marenland. De schade wordt door ons aangemeld bij de TCMG (Tijdelijke Commissie Mijnbouwschade). Vervolgens komt onze opzichter langs om de schade op te nemen.  

Meer over dit onderwerp

De verlichting op de galerij doet het niet, waar kan ik mijn reparatie melden?

Algemeen

Geef uw klacht door als reparatieverzoek via onze website

Meer over dit onderwerp

Uw reparatieverzoek

Algemeen

Prettig wonen betekent ook dat uw woning technisch in orde is. Het kan gebeuren dat er een keer iets kapot gaat. Dat willen we graag verhelpen. Het merendeel van het onderhoud nemen wij voor onze rekening. Sommige dingen moet u zelf regelen en betalen, zoals het vervangen van een lamp of een stop in de meterkast. Wanneer er sprake is van onjuist gebruik, zoals het verliezen van sleutels, dan komen reparatiekosten wel voor uw eigen rekening. Een compleet overzicht van wie waar verantwoordelijk voor is vindt u in ons onderhoud ABC. Op de homepagina van de website kunt u eenvoudig een reparatieverzoek aan ons doorgeven via het rode vakje 'reparatieverzoek'. 

Meer over dit onderwerp