Nieuwbouw

Wij bouwen regelmatig nieuwe woningen. Onder projecten​ op onze website ziet u een overzicht van alle nieuwbouwprojecten.

Veel gevraagd over Nieuwbouw

Hoe kan ik mij inschrijven voor een nieuwbouwwoning wanneer mijn woning wordt gesloopt?

Algemeen

Op het moment dat u een sloopaanzegging van Woongroep Marenland heeft ontvangen wordt u automatisch geresgistreerd als woningzoekende.

U kunt uw wensen kenbaar maken bij uw woonconsulent. 

Ik heb rechtstreeks een rekening gekregen van een onderaannemer n.a.v. een reparatieverzoek, hoe ga ik hier mee om.

Algemeen

Voor een reparatieverzoek zal een onderaannemer u geen factuur sturen. Mochten de kosten voor een reparatie wel voor u als huurder zijn dan is dit altijd in overleg met de huurder gedaan. In dat geval brengt Woongroep Marenland de kosten bij u in rekening. 

Ik heb een vraag over een factuur die ik wil sturen of gestuurd heb, kunt u mij terugbellen hierover?

Algemeen

U kunt hierover contact opnemen met onze crediteurenadministratie via 0596-519151 of uw vraag stellen via info@woongroepmarenland.nl. Wilt u een factuur indienen, dan kan dit via factuur@woongroepmarenland.nl

Wanneer krijg ik bericht over de oplevering van mijn nieuwbouw woning?

Algemeen

U krijgt minimaal 4 weken voor de oplevering een brief van ons waarin de datum en het tijdstip van oplevering staan.

Circa 6 weken voor de oplevering nodigen wij u uit voor een kijk en meetmoment in uw nieuwe woning.

Ik heb een klacht over mijn gehuurde nieuwbouwwoning. Bij wie kan ik terecht?

Algemeen

Voor een reparatieverzoek kunt u contact opnemen met Woongroep Marenland, dit mag telefonisch of per mail via woonwinkel@woongroepmarenland.nl. Uw reparatieverzoek zal worden doorgegeven aan de aannemer. 

Kan ik bezwaar indienen tegen nieuwbouwplannen?

Algemeen

Over het indienen van bezwaar vindt u meer informatie op de website van de Rijksoverheid

Ik heb een vraag over een nieuwbouwproject, waar vind ik meer informatie?

Algemeen

Informatie over onze nieuwbouwprojecten vindt u op onze website onder het kopje 'Projecten'.

Ik ga een nieuwbouwwoning huren. Ik wil graag zelf een nieuwe keuken plaatsen. Mag dat?

Algemeen

Onze nieuwbouwwoningen leveren wij altijd op met een standaardkeuken. Wilt u een andere keuken plaatsen? Dan heeft u toestemming van ons nodig. Kijk op de website om een aanvraag te doen.

Ik heb een vraag over de ministriële regeling met betrekking tot de compensatie voor huurders. Waar vind ik meer informatie?

Algemeen

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Woongroep Mareland. U kunt een e-mail sturen naar woonwinkel@woongroepmarenland.nl of bellen naar 0596-519151.

Mag ik een kattenluik in mijn nieuwbouw woning plaatsten?

Algemeen

Het is niet toegestaan een kattenluik te plaatsen in een kunststof deur omdat deze niet meer te herstellen zijn.

Ik heb een opleverpunt van mijn nieuwe woning in Opwierde Zuid.

Algemeen

Neem contact op met Woongroep Marenland

Ik heb een opleverpunt van mijn nieuwbouw woning in ’t Zandt.

Algemeen

Neem contact op met Woongroep Marenland 

Waarom is de huur van mijn nieuwe woning hoger terwijl ik woonlastengarantie heb?

Algemeen

De huurprijs is berekend aan de hand van uw huidige huurprijs + uw maandelijkse lasten voor nutsvoorzieningen. Uw nieuwe woning zal zuiniger zijn dan uw huidige woning, daarmee dalen uw lasten voor nutsvoorzieningen. Uw totale maandelijkse woonlasten blijven gelijk.

Hoe werkt de warmtepomp?

Algemeen

Voor uitleg over de warmtepomp verwijzen wij u graag door naar onze website. Onder het kopje projecten vindt per project een filmpje met uitleg over de warmtepomp.

Hoe vaak moet ik de filters van de de warmtepomp schoonmaken?

Algemeen

De filters in de warmtepomp kunt u met de stofzuiger schoonmaken. Het beste is het om dat eens per maand te doen.

Hoe vaak worden filters door Woongroep Marenland vervangen?

Algemeen

Afhankelijk van de installatie 1 of 2x per jaar.

Ik heb zojuist mijn sleutels gekregen en heb nog klachten. Waar en hoe moet ik melden?

Algemeen

Deze kunt u telefonisch (0596-519151) of via de website doorgeven aan Woongroep Marenland.

Ik hoor en zie niemand nadat ik mijn reparatieverzoek heb gemeld? Wanneer hoor/zie ik iemand?

Algemeen

Uw reparatieverzoek is doorgegeven aan de aannemer, zij zullen contact opnemen om een afspraak met u te maken.

Ik moet verhuizen naar een wisselwoning. Hoe gaat dat en hoe ziet dat er uit?

Algemeen

Woongroep Marenland biedt u een passende woning aan. Dat kan een woning uit eigen bezit zijn, in dat geval neemt u uw eigen meubels mee. Of u krijgt een ingerichte woning van de NCG toegewezen, in dat geval gaan uw meubels in de opslag.

Ik ben oud en/of ziek en kan niet zelf verhuizen. Wat kan Woongroep Marenland betekenen?

Algemeen

Wij gaan met u in gesprek over wat u vanuit u eigen netwerk kunt regelen en wat Woongroep Marenland voor u kan regelen. Dit is maatwerk.

Mag ik de hekken en hedera en beukenhagen weghalen en zelf iets neerzetten?

Algemeen

Nee, dat mag niet. Deze zijn onderdeel van uw woning.

Wat houdt de verhuisservice in?

Algemeen

U kunt gebruik maken van de diensten van een professioneel verhuisbedrijf. Zij zullen een opname met u doen, bepalen hoeveel dozen en inpakpaier u nodig heeft en hoeveel mankracht er op de dag van de verhuizing nodig is. U kunt bij uw woonconsulent aangegeven of u hier gebruik van wilt maken.

Krijg ik ook nieuwe pannen?

Algemeen

Bij sloop en nieuwbouw ontvangen u de verhuiskosten vergoeding, u kunt hier, indien nodig zelf nieuwe pannen van kopen. Wordt uw woning versterkt dan ontvangt u wel een nieuwe pannenset.

Ik heb een wisselwoning toegewezen gekregen, maar die wil ik niet. (mag hij weigeren/hoeveel keer weigeren?)

Algemeen

U heeft hier geen keuze in. Afhankelijk van beschikbaarheid en passendheid wordt een woning toegewezen. Wij zullen met u hierover in gesprek gaan.

Hoe meld ik mijn zonnepanelen aan?

Algemeen

Tijdens de sleuteloverdracht heeft u hiervoor een instructie formulier ontvangen. Mocht u deze niet meer hebben dan kunnen wij u die opnieuw toesturen. 

Heb nu inbouwkasten. Krijg ik ook nieuwe kasten van Woongroep Marenland?

Algemeen

Nee, Woongroep Marenland zorgt niet voor nieuwe kasten. U kunt hiervoor uw verhuiskostenvergoeding gebruiken om zelf kasten te kopen.

Wanneer kom ik in aanmerking van het Sociaal Plan?

Algemeen

Als u woning wordt gesloopt en u schriftelijk bericht heeft ontvangen dat het sociaal plan van kracht is.

Ik heb nog geen sloopaanzegging ontvangen, maar wil wel eerder verhuizen/heb woning gekocht. Kan ik de verhuisvergoeding wel krijgen?

Algemeen

Dat is mogelijk, een voorwaarde is dan dat u verhuisd buiten bezit van Woongroep Marenland.

Ik heb nieuwe keukenapparatuur gekregen nadat wijn woning versterkt is, hoe lang zit hier garantie op?

Algemeen

Dat verschilt per leverancier. Na de versterking heeft u een map ontvangen met aanvullende informatie hierover.

Hoe lang zit er garantie op mij (keuken) apparatuur in mijn nieuwbouw woning?

Algemeen

De gehele keuken is geleverd door Bribus. Als er een defect is kunt u contact opnemen met bribus via: service@bribus.nl.