Klachtencommissie
Wij proberen uw klacht zo goed en snel mogelijk op te lossen. Bent u het niet eens met hoe wij uw klacht hebben behandeld? Dan is het is belangrijk dat u terecht kunt bij een onafhankelijke partij, de Klachtencommissie Gezamenlijke Corporaties Groningen. Deze commissie staat los van [ naam corporatie ] en is dus onafhankelijk. De klachtencommissie probeert uw klacht zo snel en zo goed mogelijk af te handelen.

Wat zijn de contactgegevens van de klachtencommissies?
Postbus 7015
9701 JA Groningen

Telefoon: 050-3693698
E-mailadres: secretariaat@kcgroningen.nl

De Klachtencommissie is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 09.00 en 17.00 uur.

Hoe kan ik een klacht indienen bij de klachtencommissie?
Heeft u een klacht en wilt u deze indienen bij de klachtencommissie? Neem dan contact op met het secretariaat van de  Klachtencommissie. Zij kunnen u een klacghtenformulieer versterekken en informeren over de verdere gang van zaken. Het ingevulde formulier stuurt u  terug naar:

Klachtencommissie Gezamenlijke Corporaties Groningen
Postbus 7015
9701 JA Groningen

Hoe lang duurt het voordat de klachtencommissie mijn klacht behandelt?
Tussen uw brief en de behandeling van uw klacht zit hooguit een maand. U krijgt ten minste tien dagen van tevoren te horen wanneer uw klacht wordt behandeld

Wanneer krijg ik de uitslag?
Binnen twee weken na de zitting moet het advies van de klachtencommissie bij het bestuur van de woningcorporatie liggen. Het bestuur stuurt u uiterlijk twee weken later de uitslag toe met een kopie van de brief van de klachtencommissie.

Welke klachten neemt de klachtencommissie niet in behandeling?
Klachten over de huurprijs of servicekosten worden niet behandeld door de klachtencommissie. Deze klachten worden behandelt door de huurcommissie of de kantonrechter. Klachten die al bij een andere instantie in behandeling zijn, worden niet door de klachtencommissie in behandeling genomen.

Wilt u meer weten over de werkwijze van de klachtencommissie download dan hier de folder.

Veel gevraagd over Klachtencommissie

Wat zijn de contactgegevens van de Klachtenadviescommissie?

Secretariaat Regionale Klachtencommissie Noord-Groningen

Postbus 2

9988 ZG Usquert

E-mail: secretariaat@rkcgroningen.nl

Telefoonnummer:: (0595) 423106

Openingstijden: ma-vr 08:30 - 12:00

Welke klachten neemt de Klachtenadviescommissie niet in behandeling?

Klachten over de woonruimteverdeling. Die worden behandeld door de huurcommissie. Klachten over de huurprijs of servicekosten behandelt de huurcommissie of de kantonrechter. Klachten die al bij een andere instantie in behandeling zijn kunnen niet worden ingediend.